මුහුද සහ මිනිසා අතර ඇති සබදතාවය ඉතා සමීපය. මානව ආරම්භය දක්වාම මුහුදේ බලපෑමක් ඇති බව විවිධ ශිෂ්ඨාචාර සහ ආගමික විශ්වාසයන් ද, විද්යාත්මක පර්යේෂණද බොහෝමයක් නිදසුන් දරයි.
මුහුද තරණය කිරීම සඳහා අතීතයේ සිටම විවිධාකාරයේ යාත්රා නිපදවීම සමත් වූ බව ඉතිහාසයේ ඉතිහාසය සාක්ෂි දරයි. මගීන් සහ භාණ්ඩ ප්රවාහනයට ද දේශ ගවේෂණයට ද මුහුදු ගමන් මාර්ග සාදා ගනිමින් විවිධාකාරයේ යාත්රා උපයෝගී කර ගැනීමට මිනිසුන් දක්ෂ වූහ.
මුහුද මඟින් මගීන් ප්රවාහනය කිරීමේ නවතම පියවර සහ මුහුද ගවේෂණයට ද, සංචාරයට ද, මුහුද සහ මිනිසාගේ සබදතාවය පැහැදිලි කෙරෙන විශාල මගී නෞකා රැසකි. ඒ අතර Royal Caribbean International’s Icon of the Seas නමින් හඳුන්වන ලෝකයේ විශාලතම මගී නෞකාවේ කතාවයි මේ.
ලෝකයේ මෙතෙක් පැවති විශාලතම මගී නැව් සොයා සමුද්ර ඉතිහාසය හරහා ගැඹුරින් කිමිදිය හැකි අතර, එහිදී SS Great Eastern, RMS Titanic , SS France , RMS Queen Mary 2 වැනි සාගර ලයිනර් සහ කෲස් නැව් ලෝකය තුළ බොහෝ ප්රකට ය. වර්තමානයේ තෙක්ම Symphony of the Seas නෞකාව ලොව විශාලතම මගී නෞකාව ලෙස කිරුලු පැළඳ සිටිය නමුත් මේ වන විට විශාල නෞකා පවුලට අලුත් සාමාජිකයෙක් එක්ව සිටී.
විශාලතම මගී නෞකාවන් හි මතකය අලුත් කරමින් පසුගිය සතියේ සිට වූ සබ්මැරීන් අනතුර ද මෙහිලා අමතක කළ නොහැකිය. සිය මංගල ගමනින්ම මුහුදුබත් වූ සුන්දර මගී නෞකාවක් වූ ටයිටැනික් නෞකාවේ සුන්බුන් නීරීක්ෂණය සඳහා ‘ටයිටන්’ සබ්මැරීන අනතුරත් සමග මුහුද සමග ඇති සබැඳියාව නැවත වරක් අලුත් වන්නට විය.
1912 අප්රේල් මාසයේදී, RMS Titanic යනු ලොව විශාලතම මගී නෞකාව වූවා පමණක් නොව, එය මෙතෙක් ඉදිකරන ලද විශාලතම නෞකාව විය. ටයිටැනික් නෞකාවේ දිග අඩි 882 (169.1) වන අතර එහි දළ ටොන් 46,328 ක් සහ උපරිම මගී ධාරිතාව 2,435 ක් විය.
එමෙන්ම Symphony of the Seas සහ the Titanic මෙන්ම Royal Caribbean හි විශාලතම නෞකාව සෑම ආකාරයකින්ම ටයිටැනික් නෞකාවේ ප්රමාණය නිශ්චිතවම සිහියට නංවයි. ටයිටැනික් නෞකාවේ මෙහෙයවීම් තාක්ෂණික දියුණුවෙන් සියවසකට වැඩි කාලයක් තුළ ගොඩනගා ඇති නැව් සමඟ ප්රමාණය සැසඳීම හරියටම සාධාරණ නොවන නමුත් එය සාපේක්ෂ මිණුම් ලකුණක් සැපයීමට උපකාරී වේ.
මෙම වසර වන විට ෆින්ලන්තය නිෂ්පාදනය කරන ලොව විශාලතම මගී නෞකාව බවට පත් වීමට නියමිත යාත්රාවේ ඉදිකිරීම් කටයුතු අවසන් කර ඇත. එය සත් සමුදුර තරණය කිරීමෙහි ආශාවෙන් සිටින සංචාරකයින්ට නවමු අත්දැකීමක් වනු ඇත.
Royal Caribbean International’s Icon of the Seas යන නමින් හඳුන්වන මෙම යාත්රාව මීටර් 365ක් දිග (අඩි 1,200කට ආසන්න) වන අතර එහි බර ටොන් 250,800ක් වේ. එය මේ වසරේ ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී පළමු අත්හදා බැලීම් සඳහා විවෘත ජලයට නියමිතය.
2016 ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී Royal Caribbean සහ Meyer Turku විසින් “Icon” යන ව්යාපෘති නාමය යටතේ නැව් දෙකක් තැනීමට වූ යෝජනාව මගින් මෙම නැව තැනීමේ ආරම්භය සිදුව ඇත. එමෙන්ම Royal Caribbean 2016 දී “Icon of the Seas” සඳහා වෙළඳ ලකුණක් ලියාපදිංචි කිරීමට ඉල්ලුම් කර ඇත. මේ අතරම Icon of the Seas සඳහා වානේ කැපීම 2021 ජූනි මාසයේදී ආරම්භ කර ඇත.
එය එළඹෙන 2024 වර්ෂයේ ජනවාරි මාසයේදී කැරිබියන් මුහුදේ පළමු ගමන සිදු කිරීමට නියමිත අතර එහි උපරිම ධාරිතාවය වශයෙන් මගීන් 5,610 ක් සහ කාර්ය මණ්ඩලය 2,350 ක් පමණ සුව පහසු ලෙස රඳවාගැනීමට හැකියාව පවතී.
එය GT 250,800 ක දළ ටොන් එකක් සහිත ද්රව ස්වභාවික වායුව (LNG) මගින් බල ගැන්වේ. නෞකාවේ බහු ඉන්ධන එන්ජින් හයක් ඇති අතර එය 67,500 kW (90,520 hp) බලයක් ජනනය කරයි. එන්ජින් LNG සහ ආසවනය කරන ඉන්ධන යන දෙකින්ම බලගැන්විය හැකිය. විදුලිය සහ මිරිදිය නිපදවීමට ඉන්ධන සෛල භාවිතා කිරීම වැනි වෙනත් විකල්ප බලශක්ති ලක්ෂණ නැවේ අඩංගු වේ. Icon of the Seas යනු එවැනි තාක්ෂණයක් භාවිතා කළ පළමු Royal Caribbean යාත්රාවයි.
එමෙන්ම Icon of the Seas සුඛෝපභෝගී හෝටලයක අත්දැකීම ලැබිය හැකි අතර එහි තට්ටු 20 ක් සහ පිහිනුම් තටාක 7 ක් සහ ජල විනිවිදක 6 ක් ඇත. නිෂ්පාදිත සමාගම පවසන්නේ නැවෙහි උසම දිය ඇල්ල, උසම ජල ස්ලයිඩය, විශාලතම ජල උද්යානය ලෝකයේ මෙතෙක් පවතින නෞකාවලින් අත්විඳිය නොහැකි නවමු අත්දැකීමක් මෙම නෞකාව මගින් ලැබිය හැකි බවයි.